Aj v minulosti by sme určite našli veľa tipov a rád týkajúcich sa úspešného podnikania a nástrojov pre úspešný biznis. Efektívne nástroje časom menia svoju formu a jedno je isté. V minulosti nebol online marketing v takom kurze ako dnes, respektíve v 21. storočí a najmä posledné roky ide o stredobod záujmu všetkých menších i veľkých firiem či podnikateľských činností predávajúcich tovar alebo https://www.letemsvetemapplem.eu/2017/12/27/si-pripraveny-pre-biznis-chces-byt-sucastou-b2b-timu-istores/ služby. Žijeme v dobe, kedy je prístup na internet každodenným spoločníkom takmer každého z nás a našou automatickou súčasťou. Pravidelne a vo veľkom merítku bežní užívatelia navštevujú sociálne siete, používajú internetové vyhľadávače ako Google, Seznam,… skrátka nastala internetová doba a zároveň vznikol veľmi efektívny priestor pre zviditeľnenie a reklamu, v neposlednom rade zisk veľkého počtu zákazníkov.
Preto si v článku skúsme predstaviť aspoň niektoré z najznámejších foriem internetovej reklamy:
SEM (Search Engine Marketing)
Konverzie a zisk návštevníkov pomocou zviditeľnenia v internetových vyhľadávačoch. Vyhľadávače ako Google alebo Seznam sú bohatým zdrojom návštevníkov, príp. tiež Bing, Yahoo, Centrum,… cieľ je však všade rovnaký. Snažiť sa dosiahnuť predné miesto vo výsledkoch hľadania, čím vznikne kvalitná viditeľnosť. Tento cieľ je možné dosiahnuť procesom SEO, respektíve optimalizáciou pre vyhľadávače.
SMM (Social Media Marketing)
Sociálne siete sú takisto veľmi navštevovaným miestom a SMM sa snaží z tohto faktu vyťažiť maximum. Sociálne siete sú v mnohých prípadoch navštevované pravidelne, respektíve každý deň. A tu stačí využiť jeden malý, avšak funkčný nástroj, kedy stačí jedno kliknutie a užívatelia budú informovaní o každej novinke, výpredajoch, zľavách, apod. Napr. pomocou Facebooku sa môže stať spokojný zákazník vašim fanúšikom. Tým pádom sa zmienka šíri ďalej, pričom fanúšik sa stáva zároveň odberateľom rôznych atraktívnych informácií, ktoré tu publikujete.