Podnikať sa dá aj so sypaným čajom, čoho príkladom sú dvaja americkí študenti, ktorí počas štúdií na vysokej škole mali možnosť absolvovať jeden semester v zahraničí, a tak sa im podarilo precestovať viaceré európske krajiny. Cestovaním spoznávali rozličné kultúry. Cesta ich zaviedla aj do Prahy, a v jej centre navštívili jednu malú čajovňu s ponukou sypaných čajov. S nimi nemali ešte nijakú skúsenosť, ale jeho chuť a dobrá cena ich inšpirovali k tomu, aby umožnili dostupnosť tohto čaju aj u nich doma.
Vytvorili vlastnú značku
V USA sa snažili dostal k sypaným čajom, ale ak aj nejaké našli, tak len v špecializovaných obchodoch a neznámeho pôvodu. V účinkoch ani chutiach sa vôbec nevyznali a navyše, ich cena bola príliš vysoká. Tento fakt ich primäl k rozhodnutiu, že si vytvoria vlastnú značku s ponukou lacnejšieho a dostupnejšieho čaju s jednoduchým a jasným výrazom o ich účinkoch a chuti. Tak vznikla spoločnosť Tiesta Tea.
Ponuka spočívala v piatich kategóriách:
- Slenderizer (zdravá výživa)
- Energizer (energia)
- Immunity (imunita)
- Eternity (antioxidanty)
- Relaxer (odpočinok)
Podomoví predavači
Rozbehnúť podnikanie v krajine s neznámym produktom je ťažké, aj títo dva podnikatelia začínali predajom od domu k domu. Za jeden mesiac ich navštívili asi 500, no neskôr už svoj tovar ponúkali v obchodoch, kaviarňach či potravinách. Financie získali od Univerzity v Illinois, zadarmo získali priestory na podnikanie a spolupracovali aj s majiteľom siete reštaurácií v USA, ktorý aj finančne do ich spoločnosti prispel. Predaj rozšírili do piatich miest a to bol začiatok ich úspechu. Dnes je ich tovar v predaji vo vyše 7500 prevádzkach a ponúkajú v nich čaje z rôznych kútov sveta.
Títo dvaja mladí ľudia sa nebáli začať niečo úplne nové a pre nich neznáme a vrhli sa do podnikania s vierou vo vlastný nápad. Venovali tomu veľa času a výsledky sa dostavili. Sú príkladom toho, že stále a všade treba mať otvorené oči a veriť.