1. Zamerajte sa na jednu vec, spravidla najjednoduchšiu
Keď odštartujete nový produkt alebo službu, vložte všetku svoju energiu a zamerajte sa na tento produkt. Nerobte viac vecí naraz. Nemalo by ísť o najťažšiu vec; malo by to byť najjednoduchšie, čo nazývame minimálny životaschopný produkt (MVP). MVP poskytuje príležitosť naučiť sa čo najviac o svojich zákazníkoch s čo najmenším časom, peniazmi a úsilím. MVP vám umožňuje rýchlo preniknúť na trh, zhromažďovať hodnotnú spätnú väzbu a nie strácať čas na budovanie vecí, ktoré zákazníci nechcú. Táto stratégia významne zmierňuje vaše riziko. Nezabudnite, že Amazon začal práve ako online kníhkupectvo.
2. Nesnažte sa byť dokonalí
Úsilie o dokonalosť je nepriateľom akéhokoľvek spustenia produktu. Nesnažte sa dosiahnuť úroveň úsilia 100%, nestojí to za dodatočný čas a náklady v tejto fáze a v celkovom efekte vás môže dokonalosť vyjsť na škodu.
3. Buďte obozretní pri zbere a spoznávaní spätnej väzby
Vytvorte si spätnú väzbu, aby ste sa dozvedeli všetko, čo môžete. Čo sa používateľom páči a s čím nie sú pri produkte alebo služby spokojní? Aké funkcie by chceli vidieť, aby sa zlepšilo ich vnímanie daného produktu? Ktoré funkcie nefungujú alebo vytvárajú malý záujem? Robte všetko, čo musíte urobiť, aby ste sa zapojili s vašimi užívateľmi. Môže ísť o rôzne stimuly na získanie spätnej väzby v prieskumoch alebo cieľových skupinách, oslovenie na sociálnych médiách alebo využitie telefonických hovorov s cieľom získať ďalšie informácie.
Najťažšou súčasťou tohto procesu pre mnohých podnikateľov je byť úplne vnímavý k tomu, čo zákazníci hovoria. Vzhľadom na vášeň, ktorú ste vynaložili na projekt možno nebudete chcieť počuť negatívnu spätnú väzbu. Spätná väzba je však najcennejším nástrojom, ktorý máte ako podnikateľ. Takže počúvajte svojich zákazníkov veľmi pozorne.